Rasmus Andersson förlänger med Storvreta IBK!

3 maj 2024 08:59

Det är med väldigt stor glädje vi kan avslöja att Rasmus Andersson valt att förlänga med Storvreta IBK.

− En nybliven svensk mästare har förlängt med oss, vi är stolta och glada att Rasmus trivs i Storvreta IBK och har valt att stanna minst ytterligare två år. Tack för förtroendet, konstaterar vice ordförande Henrik Ededahl.

På två säsonger med Storvreta IBK har det blivit två SM-guld för den bollskickliga backen och han har fått känna på den underbara publiken i IFU Arena, därför blev beslutet att stanna ganska enkelt.

− Jag väljer att förlänga med Storvreta därför att jag vill fortsätta tävla och vinna tillsammans med spelarna, alla runt om föreningen och vår fantastiska publik! Berättar Rasmus Andersson.

Att spela i Storvreta IBK innebär alltid att tävla på högsta nivå, på träning och match och förväntningarna är därefter.

− Förväntningarna på kommande säsong är såklart höga. Vi vill alltid vinna varje tävling och match vi ställer upp i. För min personliga del så har varit två lärorika och nyttiga år, och jag vill fortsätta utvecklas och ta ytterligare kliv framåt till att bli en mer komplett innebandyspelare, avslutar han.

Kontraktet är skrivet på två år.